Saturday, September 8, 2012

IKRAR IBLIS KEPADA MANUSIA



Iblis adalah makhluk yang paling durhaka dari bangsa jin. Mereka selalu menghasut manusia agar tak berhenti berbuat maksiat. Dia selalu ingin manusia tersesat dan mengikuti jalannya menuju neraka. Nauudzubillah…

Berikut percakapan antara iblis dan Rasulullah Saw. tentang bagaimana dia menghasut manusia di muka bumi.




“Hai Iblis !
Bagaimana perbuatanmu kepada makhluk Allah ?”


Jawab Iblis:
“Aku buat suatu 'Rasa Kemajuan' bagi perempuan yang
merenggangkan kedua pahanya kepada lelaki yang bukan suaminya, lalu banyak dari mereka hingga mengeluarkan benih
yang salah sifatnya.
...
Aku goda semua manusia supaya meninggalkan sholat, terbuai dengan makan minum, berbuat durhaka, aku lalaikan mereka dengan harta benda dari pada emas, perak dan permata, rumahnya, tanahnya, ladangnya yang supaya hasilnya dibelanjakan ke jalan haram.

Demikian juga ketika pesta yang bercampur antara lelaki dan perempuan. Disana aku lepaskan sebesar-besar godaan supaya hilang peraturan, dan minum arak.
Apabila terminum arak itu maka hilanglah akal, fikiran dan malunya. Lalu aku ulurkan tali cinta dan terbukalah beberapa pintu maksiat yang besar, datang perasaan hasad dengki hingga kepada pekerjaan zina.

Apabila terjadi kasih antara mereka, maka terpaksalah mereka harus mencari uang hingga menjadi penipu, peminjam dan pencuri. Apabila mereka teringat akan salah mereka lalu hendak bertaubat atau berbuat amal ibadat, aku akan rayu mereka supaya mereka menangguhkannya. Semakin keras pula aku goda supaya mereka menambahkan maksiat dan mengambil isteri orang.

Bila kena goda hatinya, datanglah rasa ria, takabur, megah, sombong dan melengahkan amalnya.
Kemudian lidah mereka akan gemar berdusta, mencela dan mengumpat. Demikianlah aku goda mereka setiap saat.”



Audzubillaahi minasy syaithonir rojiim.  Semoga kita senantiasa dilindungi Allah dari godaan syetan yang terkutuk. 
AMINN YAA ROBBAL ALAMIN  

No comments:

Post a Comment